امام جمعه کرمان گفت: الگوی دانش آموزان عشایر، شهید سلیمانی است که تربیت شده عشایر بود. 

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی نماینده ولی فقیه در استان در سفر به شهرستان ریگان در آخرین روستای دور افتاده ریگان زنگ مدارس در این مناطق را به صدا درآورد. 

او با حضور در روستای سبزکان منطقه عشایری تک فرهاد شهرستان ریگان گفت: ما یک عشایری تحویل دنیا دادیم دنیا را متحول کرد.

امام جمعه کرمان بیان کرد: حاج قاسم سلیمانی یک بچه عشایر بود و شما بچه‌های عشایر به خودتان افتخار کنید زیرا حاج قاسم سلیمانی یک‌بچه عشایر بود و دنیا را متحول کرد الگو شما و همه دانش آموزان حاج قاسم سلیمانی است.

علیدادی سلیمانی افزود: مدرسه عشایری شما شهیدی چون حاج قاسم را تعلیم دادو دنیا را متاثر  کرد و دنیابه وجود همه شما دانش آموزان عشایر غبطه می خورد.

شمس الدینی نژاد رییس اداره آموزش پرورش عشایری استان کرمان گفت: در سال تحصیلی جدید تعداد مدارس عشایری استان کرمان ۵۰۰ مدرسه ابتدایی است و امسال ۱۳۰ نفر معلم‌جدید استخدام واز فردا وارد چرخه تعلیم و تربیت برای دانش آموزان عشایر استان کرمان می شوند.

او بیان داشت: مسال در اول مهر ماه هیچ کلاس آموزش عشایری استان‌بدون‌معلم‌نیست.

شمس الدینی اظهار کرد: در استان کرمان ۱۱۳ هزار دانش آموز عشایری داریم‌که ۷ هزار دانش آموز در مدارس ابتدایی و ۶ هزار دانش آموز در مدارس متوسط و شبانه روزی مشغول به تحصیل هستند.

فرماندار ریگان هم گفت: تقارن بازگشایی مدرسه‌ها با هفته دفاع مقدس یکی از مهمترین رخداد‌های تاریخ انقلاب اسلام است که نقش معلمان و دانش آموزان را در دوران هشت سال جنگ تحمیلی بی بدیل و تاریخ ساز بوده است. 

مراد آبیار افزود: میتوان به شهید بهنام محمدی و شهید حسین فهمیده اشاره کرد که مشق زندگی و چگونه زیستن را آموخت ودر میدان عمل پیاده کردند.

برچسب ها: دانش آموزان ، عشایر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.